Monday 11 June 2012

Pre Practical #1

Assalamualaikum ALL !!
hee , berteriak memalam bute ney memang dah tak ada kerja lah sy ney .. hehe
Actually this entry is for my 1st pre practical  procedure .. ( before starting into the REAL practical) hehee ..
hee..
1st time sampai kat sek agama ney , 
macam nak tercabut kot lutut..
macam x percaya yang aku dah nak praktikal , minggu depan je , counting the days .. hmm
sampai je sek , budak2 kecik dalam 2,3 orang menyapa aku "Assalamualaikum Ustazah" ...
Allah... macam nak menitis airmata dengar budakbudak tu panggil aku "Ustazah"...
Adehh , dulu aku yang panggil orang lain Ustazah , sekarang giliran aku pula orang panggil Ustazah .. sangat awkward okay , tapi superb best ! ;D
panggilan yang terlalu keramat bagi aku...rasa macam tak layak untuk dipanggil dengan gelaran tu... 
Ilmu masih terlalu kurang , pemikiran masih terlalu cetek .. 
Alangkah ruginya diri ini kerana masih banyak yang harus dipelajari ...
tapi minggu depan , aku akan mula melangkah ke sekolah untuk menjalani sesi praktikal selama 14 minggu ...
Doakan mudah2an semuanya berjalan very smoothly for me ya :)
okay , ney antara things to do kena ambil perhatian before praktikal.. 

Task #1 : ok , ney kitab darjah 3 
 Task #2 : ney pulak kitab darjah 4

oMo !
sebelum terlupa , sy ade task iaitu untuk mengajar subjek Ibadat , Tauhid & Sirah untuk Darjah 3 & Darjah 4 .. 
x kisah subjek apa2 , mesti core subjects for training ney ambil 2 dan elective subject for training ney ambil 1 subject ...
and last , ney laa salah satu borang Aspek.. hee
salah 1 borang aspek yang perlu aku isi hari ney ,,
disebelahnya , diari , conteng macam2 dalam tu , siap lukis2..hee
dan yang paling penting our task ney bukan just an easy macam petikpetik jari tangan kaki sume tu , hee ..
sebab nak kena siapkan rancangan pengajaran harian , then rancangan mingguan , then folio , then maklumat sek , then , jurnal ,then , then , then ... haa , mau berasap keyboard ney aku tekan nanti..hee..
apa yang paling aku ingat sekali masa 1st pertemuan dengan guru pembimbingku , Ustazah Rosenani bt Omar , beliau bertanya pada aku soalan ney : "Izzati pandai tulis khat?"
jawapan aku : ^___^
sebab apa ^__^ ? sebab ,  sy tak retiiiiiiiiii ~~~ T__T 
sangat menyedihkan bukan? :'(
hmm..
korang ada idea tak nak beri sumbangan yang berbentuk apa pada sekolah ?? 
zaty x ade idea ney , keBUNTUan yang teramat sangat ney ..
adeh ... 

tapi apa yang penting , zaty bersyukur sebab dapat guru pembimbing dan guru besar yang OHSEM ! :D
  
 

No comments: